Wednesday, May 16, 2012

Happy Teacher's Day



Messanges dari bekas seorang pelajar..9AM (16Mei 2012)


pelajar : selamat hari guru cikgu anis.
saya : maaf, siapa ni?
pelajar : saya...bekas pelajar cikgu.
saya : terima kasih, tapi saya bukan lagi seorang guru, saya seorang pelajar sekarang.
pelajar : xpela cikgu, saya kenal cikgu anis dulu sebagai seorang guru.
saya : =) terima kasih...


Saya hanya guru ganti.. Walau hanya sekejap banyak pengalaman yang saya dapat. Bermacam-macam ragam yang saya temui. Menerima penghargaan dari seorang pelajar merupakan satu perkara yang tidak ternilai, tidak dapat digambarkan dengan perasaan. Besarnya nilai seorang guru. Mendidik, mengajar, melatih anak muridnya untuk menjadi seorang yang berguna pada masa hadapan.
Dan inilah yang saya lakukan semasa menjadi seorang guru.


Masa aktiviti KH.. cikgu jd PETANI
masa pertandingan bola.. cikgu jd REFEREE..
masa kutip yuran.. cikgu jd AKAUNTAN.. ...
masa RMT.. cikgu jd PELAYAN..
masa budak pecah kepala.. cikgu jd DOKTOR..
masa ceramah.. cikgu jd MOTIVATOR..
masa hias kelas.. cikgu jd PELUKIS SENI..
masa persembahan hari guru.. cikgu jd PENYANYI..
masa kerusi rosak.. cikgu jd TUKANG KAYU..
masa budak muntah dlm kelas.. cikgu jd TUKANG SAPU..
masa budak mencuri.. cikgu jd DETEKTIF..
masa perkhemahan.. cikgu jd MASTERCHEF..
masa hari kantin.. cikgu jadi PENIAGA PASAR MALAM..
masa budak bergaduh.. cikgu jd HAKIM MAHKAMAH..
masa budak sakit kecemasan.. cikgu jd PEMANDU AMBULANS..
masa merentas desa.. cikgu jd POLIS TRAFIK..
masa budak sedih.. cikgu jd PELAWAK SARKIS..
masa budak ponteng kelas....cikgu jd MAT REMPIT ...
masa sukan, cikgu jd JURU UKUR,
masa banjir, cikgu jd WAKIL RAKYAT,
masa budak berak dlm kelas cikgu jd TUKANG CUCI TOILET..



♥ ♥ ♥selamat hari guru cikgu anis♥ ♥ ♥


kenangan 2008

antara bekas pelajar..
paling best ..dapat ajar cucu TOK GURU...=)

antara hadiah yang saya dapat....





No comments:

Post a Comment