Wednesday, November 23, 2011

Hati...




Apa yang paling mahal yang ada di dirimu?

Hati.

Jika hatimu dijual, maka dirimu

menjadi manusia tidak bernilai..

Tika hati di rundung seribu keresahan.

Sejuta derita. Aku selalu bertanya

pada diri. Kenapa mesti aku? Kenapa

kena pada aku? Kenapa aku? Lalu

aku berkata pada hati. Wahai hati. Janganlah kau bersedih. Kerana

perkara sedih kamu itu akan

mengimbau kau kepada kenangan lalu. Kenangan lalu itu mungkin akan

memadan secebis kesempatan yang ada.

Janganlah bersedih hati, kerana bersedih itu akan membuatkan muka

menjadi muram. Semangat dirimu akan hilang.


Jangalah rasa bersedih wahai hati, kerana di khuatiri kau tidak percaya

pada takdir Allah. Sabarlah wahai hati.

Janganlah bersedih wahai hati, kerana dengan rasa sedih hati akan

membuatkan syaitan tertawa gembira melihat telatah kamu. Kerana kau

telah putus asa.

Wahai hati, tersenyumlah. Kerana dengan senyuman akan membuatkan

diri kamu rasa bahagia dan hilang tekanan. Wahai hati, Allahkan ada.

Kembalilah padaNya,tingkatkanlah kesabaran dalam hatimu.

Tabahkanlah hati mu. Kerana jalan yang sedang kamu lalui banyak

cabangnya. Jadikanlah hatimu setenang air di kali....




p/s >copy paste dari tautan hati....

No comments:

Post a Comment